Podobnie jak w trzech poprzednich latach, Urząd Gminy w Wąpielsku przygotowuje wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu o dotację na demontaż, zbiór, transport i utylizację odpadów zawierających azbest, w tym eternit. Jeśli dotacja zostanie przyznana, zamierzamy przeznaczyć ją na zadania realizowane na obiektach będących własnością osób fizycznych, jednostek sektora finansów publicznych, kościołów oraz wspólnot.

Rok 2014 będzie czwartym rokiem w którym mieszkańcy gminy Wąpielsk będą mogli bezpłatnie pozbyć się niebezpiecznego azbestu. W poprzednich edycjach łącznie z 70 posesji zostało usuniętych 227 ton eternitu zawierającego azbest. Zachęcamy więc mieszkańców, którzy planują w przyszłym roku wymianę azbestu do udziału w programie.

Realizację zadania planujemy zakończyć do końca września 2014 r. Osoby które planują zdjęcie azbestu zobowiązane są złożyć zgłoszenie robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę lub pozwolenie na budowę na budynek na którym planują zdjąć azbest. Od osób które azbest mają już zdjęty nie są wymagane takie dokumenty.

Aby wziąć udział w programie w 2014 roku należy złożyć pisemne oświadczenie w Urzędzie Gminy w Wąpielsku, pokój nr 29. Zakończenie przyjmowania oświadczeń planujemy na dzień 15 stycznia 2014 r.

Druki oświadczenia dostępne są na miejscu. Można je również pobrać ze strony internetowej urzędu oraz ze strony BIP, znajdujących się pod adresami: www.wapielsk.pl i www.bip.wapielsk.eu

 

Pobierz oświadczenie

Odwiedza nas 19 gości oraz 0 użytkowników.