W dniu 14 maja 2014 r. w Urzędzie Gminy w Wąpielsku została podpisana umowa na realizację zadania: Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wąpielsk. Wykonawcą zadania będzie firma KG EKO-INVEST Sp. z o. o., ul. Ikara 20 lok. 2, 02-705 Warszawa. Jest to kolejny etap zadania na które gmina corocznie, nieprzerwanie od 2011 roku, pozyskuje fundusze z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Z przeprowadzonej w 2008 roku inwentaryzacji wynika, iż na terenie gminy Wąpielsk występuje 234 447,35 m2, co w przeliczeniu daje 5 861,18 ton.Od tego czasu gmina przeprowadziła trzy zbiórki sfinansowane przez Fundusz. W wyniku przeprowadzonych działań z terenu gminy zostało zebranych 238,456 ton wyrobów. Dzięki realizacji zadania w roku 2014 z terenu gminy zostanie usuniętych kolejne 136,562 ton wyrobów azbestowych od 26 właścicieli nieruchomości. Będzie to kolejny etap zmierzający do całkowitego usunięcia azbestu z terenu gminy, który musi nastąpić najpóźniej do 2032 roku.

Za realizacje zadania wykonawca po jego zakończeniu otrzyma zapłatę w wysokości 38 527,05 zł. Zadanie zostanie zakończone do końca września 2014 r. Mieszkańcy oddający azbest nie ponoszą z tego tytułu żadnych kosztów.

DSC01076

Odwiedza nas 11 gości oraz 0 użytkowników.